Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, september 02, 2007

Fridlyst

Klockan är mitt i natten. En vanlig lördag hade jag antagligen inte suttit här, framför datorn. Anledningen till att jag sitter här är att i princip alla verkar vara bortresta/upptagna/på diverse bjudningar. Gör inte mig mycket faktiskt. Igår kväll, efter att jag uppskattat att det fanns 471 förpackningar hushållspapper på gaveln vid djurmaten (god bless inventering), lyckades jag skymta något så ovanligt som ett popband här i stan.

Bakfickan på Grand bjöd först på ett garagerockigt band vid namn Lé Mechant. En stund senare gick de två subbarna i shoegazebandet Bruce upp på scenen. I vanliga fall brukar schlagerbaren husera där den provisoriska scenen nu stod. Verkligen fascinerande. Och trevligt. Klockan 1 var jag hemma. Klockan 5 gick jag upp och åkte iväg till jobbet. Men vad gör man inte?

Inga kommentarer: