Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, september 19, 2007

Biblioteket

Referenbiblioteket pa South Bridge ar stort. Hyllorna stracker sig fran golv till tak i sann Harry Potter-anda. Det fattas bara att en man i storlek XXS ska springa runt mellan hyllorna och gorma Don't you dare! till att oforskamda studenter. Manniskorna bakom disken dar dramme kastar blickar at mitt hall ibland. Jag har suttit har lite for lange, jag vet. Men jag ar inte fardig an. Har inte hunnit maila alla jag vill maila. Lagt alldeles for mycket tid pa att leta efter lagenheter som inte finns. Svurit over avskanden av prickar och ringar ungefar tvahundra ganger.

Boendesituationen ar for ovrigt latt kritisk. Vi bor just nu i en kyrka i New Town. Det ekar. Det ar kallt. Det knakar. Tyskarna dricker Sprite till frukost. Rummen har inga tak, alla bor under Guds bruna tak. Nasta vecka blir det tillbaka till Edinburgh Backpackers i Old Town.

Dags att leta ratt pa nagot att ata. Tillbaka ut till Dubbeldackarna pa kullerstensgatorna.

Inga kommentarer: