Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, augusti 18, 2007

Konsten

Rastlös går jag runt på övervåningen. Tittar ut genom ett fönster, slänger mig soffan, rycker till och vandrar vidare. Jag ber Media Playern att spela The Radio Dept.. Låttitlarna berättar min historia. Filmmusiken till filmen är redan bestämd. Strange things will happen (if you let them) är soundtracket. Om hur allt vänder, om man bara låter det hända. Why won't you talk about it handlar om saker jag inte vågar berätta. This past week handlar konstigt nog om den senaste veckan. Peace of mind är det jag under inga omständigheter kan lyckas hitta just nu. I don't need love, I've got my band handlar förhoppningsvis om imorgon. Kanske kan morgondagens repande i den där ladan få mig lugn. Få mig att tänka på något annat.

Det är mer än ett dygn sedan telefonjäkeln signalerade att det fortfarande finns liv. Och det gör mig nervös. Fruktansvärt nervös. Jag borde göra mig en kopp varm choklad, tända lite värmeljus och ta fram gitarren. Jag är nog i precis rätt tillstånd för att skapa något. Om jag bara kan sitta still.

Inga kommentarer: