Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, augusti 12, 2007

Jag har varit i alla städer

För ett år sedan stod jag under Tullbron. Tiden var snarare i trotsåldern än nyfödd. Ljuset från staden, bruset från vattnet och avlägsna skrik från fyllon. Natten tillägnades Belle & Sebastians Night walk. Dagen efter fortsatte sommaren som förut, men med mötet i minnet. Ribban sattes från och med nu omöjligt högt upp.

Exakt ett år senare kliver jag in på Pusterviksbaren i Göteborg. Efter att dansat till The Shins Phantom limb (och ifrågasatt varför de aldrig spelar så bra musik i min lilla stad) och skrikit mig hes till Hello Saferides My best friend (tillsammans med personen som jag troligen gift mig med om jag varit lesbisk), fanns det ingen anledning att tveka.

Jag tror på ödet.

Inga kommentarer: