Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, augusti 05, 2007

Funkar

Jag har tjatat om den där radion som bara får in P3 ibland alldeles för många gånger nu. Det säger nog ganska mycket om mitt jobb. När det roligaste på jobbet är en radio är något fel. Till nästa sommar får det bli en förändring, för det här funkar inte. Eller ofunkar. Så skulle nog Hedda ha sagt.

För övrigt är idag också en bra dag. (Igår var också en bra dag. Postivit tänkande is da shit, så att säga.) Sov till 12.30, käkade, åkte iväg för att spela fotbollsmatch, vann matchen med 5-0, åkte hem trött och lycklig och adrenalinrusig och nu sitter jag här. Just nu lyssnar jag på Loney, dear. Musik som fyller en inifrån och ut. Något som kan äta upp lite av adrenalinet.

2 kommentarer:

heddacarolina sa...

Ofunkar i kubik, alltså, man kan inte jobba utan roliga jobbarkompisar och nog för att jag älskar Laxbutikens mest osamarbetsvilliga lilla cd-spelare väldigt mycket (när den samarbetar iallfall), men alla härliga människor är värda så mycket mer. Uppväger tristessen som orskas av tusentals laxtallrikar så lätt.

Willys verkar... inte lika kul.
Idag byggde jag och CC en hamster av en kiwi, förresten.

Anonym sa...

Vi får bara in Lugna Favoriter på vår radio och den hörs bara om man sitter vid bordet på nedervåningen. Har man tur när man är på övervåningen har de på radion på Siris maskin och lyssnar på vaken eller nåt. Här om dan var det någon som önskade fågeldansen.