Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, juli 13, 2007

Sommarjobbus antieffektivitetus

I måndags skickade jag efter 5 skivor från CDON. Hoppet om att skivorna skulle ligga i brevlådan när jag kom hem har drivit mig hela dagen. (Det var även detta som fick gårdagen att gå väldigt fort. Och onsdagen med för den delen). När klockan visade 18.00 bytte jag om i rask takt. Efter detta gick jag ut till min lilla blåa golf och körde i ilfart hem. Hela vägen hem såg jag mig själv ligga utbredd på sängen med stereon på skadligt hög volym. Bilen parkerades i garaget. Från garaget är det 20 meter till brevlådan. De 20 metrarna fullständigt sprang jag. Jag kastade mig på brevlådan och öppnade locket.

Inga skivor. Jag öppnade locket en gång till. Fortfarande inga skivor.

Min första tanke var: någon har stulit dem. Jag lyfte på huvudet och tittade åt vänster. 800 meter bort, i den vita villan, bor en 80-årig man. Han lyssnar säkert på P4, tänkte jag. 800 meter åt höger bor... nää... de lyssnar ju bara på Sven-Ingvars. Mina grannar har alltså inte stulit tre The Shins-skivor, en The Slaves-platta och Sambassadeurs EP Between the lines.

Slutsats: CDON har drabbats av den värsta av epedimier. Semesterviruset har tydligen slått hårdare än när centrallagret drabbades av pesten. Till följd av att all ordinarie personal drabbats av det, näst intill, dödliga semsterviruset och tvingats ta semster, har man med kort varsel fått sätta in arbetare av den mer semestervirusresistenta sorten.

Sommarjobbare är tydligen otroligt resistenta. Och så har de låg verkningsgrad.

6 kommentarer:

heddacarolina sa...

Jag beställde tretton skivor förra veckan. Idag fick jag ett "din order har skickats"-mejl, och meddelandet att åtta av tretton var restlnoterade. DÖÖÖÖDA MEJ! (Eller alla satans sommarjobbare på CDON:)

Elin sa...

Hallå där!
Har alldeles nyligen skapat mej en alldeles egen blogg och nu är det så att jag stött på problem. Har sett att du infogar filmer från youtube i dina inlägg och jag undrar alltså, Hur gör du?
I övrigt, en mycket bra blogg som jag läser så ofta jag kan.
Ha det bra //Elin

Johanna sa...

Åh, trevligt trevligt med en ny blogg att läsa! För att kunna infoga filmer från youtube måste du skapa dig ett konto där. När du väl gjort det går du in på den video du vill infoga. Under filmfönstret finns ett alternativ där man kan skicka filmen som en post i sin blogg. Lycka till!

Elin sa...

Thank you, thank you very much. Ska prova nu få se om jag lyckas. Ha det bra!

Anonym sa...

HJÄLP! Jag ahde tänkt att göra en mega beställning nu till veckan...:S MAn kanske ska vänta ett tag då^^''

Johanna sa...

Elin: Hoppas att det fixar sig! Tog ett bra tag innan jag fattade det hela...

Amanda: Tycker det verkar väldigt väldigt klokt att vänta! Mina två resterande skivor dök upp idag. Systern får fortfarande nöja sig med fel skivor.

Men är du sugen på RIX FM festival eller Markoolio eller något verkar dte ju bra att skicka in en beställning nu ;)