Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, juli 28, 2007

Emmaboda

"Och det här programmet är till för er som, av någon anledning, inte kunde komma till Emmabodafestivalen!"

För ovanligheten skull lyckades jag få in P3 i den soptunnesugna radion i charken på jobbet. Först tyckte jag det var jättetrevligt att de gjorde ett inslag från Emmabodafestivalen.

"Som ni kanske redan vet så är det här den absolut sista indiefestivalen, eftersom arrangörerna Vinterbadarna anser att indiebanden bara vill sälja skivor, och ........"

Bitterheten och ilskan började sprida sig. Det började bli lite för mycket. Jag har liksom sedan länge förträngt hur förbannad jag var/är för att jag inte fick ledigt den här helgen, men nu fick elden nytt bränsle.

"Och som ni redan vet så befinner vi oss på den jättemysiga festivalen i EMMABODA! Festivalen för alla som gillar indie och pop. Artister som Shout Out Louds, Timo Räisänen, I'm from Barcelona och Almedal.. bla bla.. ochsåharvipratatnågrabesökareartisterströvarpåområdetdetärheltunderbart"

Och där rycktes sladden ur eluttaget. Det är ju mycket roligare att mala blandfärs än att prata med någon av medlemmarna i I'm from Barcelona. Eller dansa sig till extas på en Shout Out Louds-konsert. Eller att se Almedal för första gången.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hörde också lite på det programmet... Fick ungefär samma känsla. Ville ju så gärna vara där!!

Men vi får dansa som galna ikväll istället. Har vi tur är det dj Carla och han har blivit kär i vår blandskiva ;)

Anonym sa...

lider med dig tjejen!! strängt att ha en chef som inte är förstående! ha de bra kram

Johanna sa...

Annie: Förhoppningsvis har DJ Carla blivit alldeles nykär i vår blandskiva. Kan dock bli lite jobbigt för honom att komma ut ur garderoben.

Åsa: Tack! Skönt att det finns folk som förstår =) (Och tack för allt igår!)