Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, juni 02, 2007

Time to kill

Jag ägnar mig, just för tillfället, åt att finna mitt inre lugn. Känner mig ungefär som Tomas Di Leva, om ni nu kan sätta er in i hur han känner sig. I natt sov jag 12 timmar. Antagligen säger det ganska mycket om hur lite jag sovit den senaste månaden. Droppen blev igår. Det var ju studentbal i torsdags (Efter allt väntande en väldigt trevlig tillställning. Carro tog ett jättefint röjarkort på mig, måste få tag på det!). Somnade runt halv 3. Gick upp klockan halv 7 för att åka på studieresa till Göteborg. Efter det fotbollsmatch. När jag fick lite hjärtklappning i första halvlek fick det vara nog. Inget mer stressande. Dags att hitta tillbaka till harmonin.

Nu sitter jag alltså här och ägnar mig åt ingenting. Eller jo, jag lyssnar på Jens Lekman. Han är lugnande. Josh Rouse mindre countrydoftande låtar funkar också. Eller varför inte Sophie Zelmani? Funderar på vad jag känner för att göra. Lite av den här harmonigrejjen går ut på att göra precis vad man känner för. Ikväll blir det utgång med Åsa och Karin. Innan dess blir det nog lite gitarrspelande, fika, en promenad, något telefonsamtal och kanske lite upphängande av foton på mitt rum. Sånt som jag gillar. Människor jag gillar.

Mer harmoni åt folket! Och kanske lite Tomas Di Leva-vibbar.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så du sitter fast i bruset varje dag
Och du låtsas att din plats i kön är bra
Snart kan vad som helst förföra dig
Det finns dom som flyger fria i sin bur
Det finns fria som är fångade som djur
När allt blir tyst kan ingen höra dig

Di Leva äger mig.

Anonym sa...

Och vilken kväll det blev!! grymt kul!!=)

Johanna sa...

Ia: Di Leva är något utöver det vanliga! Konserten på kalasturnén för ett par år sedan innehöll både fruktkastning, vattekannor och hjärtorgasmer.

Åsa: Sjukt kul i lördags ja!! Lyckat som bara den =)