Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, juni 10, 2007

Just wanna fill your head with washing pouder

Min lillasyster brukar oftast lyssna på allt jag lyssnar på. Att lära sina småsyskon allt man kan hör ju liksom till en av uppgifterna. Farsan Baloo ska visa dig. Eller ja, typ. Bli som jag, så skyddar jag dig med mitt liv.

För en gångs skull är det nog tvärtom. Min lillasyster har redan insett hur stora The Slaves är. Dags för mig och resten av världen att göra det också. Lyssna på låten Chase the sun på bandets myspace.

Eller lyssna på Everyone is on drugs. Texten sitter där den ska. Popmanglet och körerna är de rätta. Me like!

2 kommentarer:

Annie sa...

Men johanna, nu blir jag nästan lite besviken. Har du inte hittat The Slaves förrän nu? Och du ska kalla dig indiepopare?! ;) Fick du förresten höra min och lenas hitlåt som skrevs på väg in till stan i fredags natt? Den är sjukt bra. nästa sommarplåga, for sure.

Johanna sa...

Hittat dem har jag gjort för längesen. Däremot har jag inte fastnat för dem fören nu. De behövde liksom smältas ;)

The hitlåt måste höras imorgon! Om inte annat lär den bli uppsjöngen en sen natt i de småländska skogarna. Höhö.