Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, juni 09, 2007

Astrid och Gertrud

Vi bytte mössor i garderoben på Bratt igår. Det första som dök upp i mitt huvud var: "I will always be your soldier". Det andra jag skrev är oväsentligt i sammanhanget.

När jag fick tillbaka min mössa läste jag den spretiga handstilen som jag sett så många gånger förr. "Sisters by soul!" stod det. Flow. Ett ögonblick för evigt fryst. Helt oberoende av varandra citerade vi båda Marit Bergman. Och vi är beroende av varandra, jag och du. Det hela blev ett bevis på att vänskap är bland det finaste som finns.


Tills döden skiljer oss åt, Astrid Varggap.

1 kommentar:

Anonym sa...

JAG ÄLSKAR DIG MIN FINASTE VÄN!!!