Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, maj 11, 2007

Jag & Du

Ibland utvecklar jag förhållanden. Vår vi-känsla blir ofta mycket stark. Så stark att jag inte vill låta någon träda in på vårt revir. Magiskt, vackert och underbart. Det är jag och låten. Ingen ska någonsin få komma emellan det vi har.

Men så är det ju inte riktigt. För ingen har ju någonsin, vad jag vet, skrivit en låt till mig. Ibland slår det mig att jag inte är ensam om att lyssna på något. Jag sörjer ett par dagar, läker såren och inser att det inte är hela världen. Därför ska jag avslöja en liten hemlighet. De heter Celestial.

Låten Nothing happens twice har snurrat flitigt ett bra tag nu. Det är shoegazeljud, reverbgitarrer, en röst som låter som bomull och ettrigt trummande. Jag blir uppfylld av det. Lite Halleluja moment varje gång liksom. Annat kan man ju inte förvänta sig av just Celestial.
Nya plattan är förhoppningsvis på väg hem till mig snart. Och vill ni att jag ska avlöja en hemlighet till? Deras nya platta går att beställa hos Fraction Discs. Om det inte varit så att jag har en hel hög med utgifter som väntar (student, festivaler m.m.) hade jag beställt lite fler skivor därifrån.
(En skiva med Language Of Flowers råkade slinka med, men det låtsas vi inte om.)

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag lovelove love(!) det faktum att du lyssnar på så mycket jag aldrig hört talas om för du ger mig tips då! förhoppningsvis leder dessa till mer utvecklas musiksmak hoho.

Tips: (som kanske ej bör tas på allvar HAHA) "Pop goes my heart" - Music and Lyrics, soundtrack ihihihihi jag ÄÄÄLSKAR den just nu. fell free to skratta åt mig anytime (ja jag kan inte leva utan svengelska, tragiskt).

Annie sa...

Johanna, din jävla indiesnobb! ;)

Anonym sa...

indiesnobbar rules Moahahahahaha! ^^

Johanna sa...

Hahahahaha, har lyckats hitta någon video på myspace (http://www.myspace.com/musicandlyrics). Är det den du menar? Alltid trevligt med tips tillbaka. Utvecklande med lite nya influenser liksom ;)

Hellre indiesnobb än... öhh... Rix FM-knarkare? Sådeså.

Anonym sa...

haha JA DEN ÄR DET!
fast här är en bättre: http://www.youtube.com/watch?v=iL5WmLTwxSc

roflroflrofl! :D:D:D

Johanna sa...

Herregud, den är fullständigt gräslig! Den är liksom så dålig att man inte kan låta bli att tycka om den. Och så just Hugh Grant också. Vilken syn! Hahahaha ^^

Anonym sa...

den är 80's gorgeous! :D