Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, april 14, 2007

Utmanad

(Sorry folket, nu dyker det upp ännu en formulärslista här. Något lär ni er säkert!)

Jag har, så att säga, blivit utmanad av Ia. Och bara för att jag är lite smått evul utmanar jag Hedda.

11 FAVORITER
Färg: Just för tillfället gräsgrön
Mat: Grillspett med majs, paprika, fläskfilé och kyckling är mums
Band: Alldeles för svårt att välja! Måste man säga? Suck...
Solosång: Annika Norlin är dagens husgud
Film: Amelie från Montmarte
Bok: Jag är typen som egentligen är bokintresserad, men som inte kommer ihåg sist jag rörde en för nöjes skull.
Sport: Fotboll såklart!
Årstid: Sommar (höhö)
Veckodag: Lördag
Glassmak: Sån från GB... vad heter den nu igen. Rund ask. Kola, nötter, sjukt god glass. Texas Pecan! (Tack google).
Tid på dygnet: Kväll/natt

9 FÖR TILLFÄLLET
Humör: Trött och stressad
Smak: Smak på vadå? Favoritsmak: citronsurt. Jag har bra smak.
Kläder: Gammal röd klänning och fårskinnstofflor (Signalerar: snart sova).
Bakgrund: Fågelkvitter från hagen genom öppet fönster, fläktsurr från datorn, flugsurr.
Nagellack: Lite rester av ett rött.
Tid: 20:23
Omgivning: Litet och trångt datorrum med otroligt ospacklade väggar. Ganska nymålad ljust turkos färg. Jag har skapat diverse konstverk på väggarna med en lite mörkare turkos färg. Ser ut lite som livsglada kvistar med knorr.
Irritationsobjekt: Skolan och människor utan sympatisk förmåga.

6 HAR DU NÅGONSIN
Dejtat någon av dina bästa vänner: Nej.
Brutit mot lagen: Ja.
Blivit arresterad: Nej. (Bara tillsagd att sluta skjutsa på cykel en gång).
Badat naken: Nej.
Varit med på TV: Nope, inte vad jag vet. Tidningen har jag dock en tendens att dyka upp i ibland.
Kysst någon du inte känner: Ja.

3 PERSONER
En person Du kan berätta allt för: Ellen
Du tycker om: Matilda
Du inte gillar: Nä, sånt säger jag inte högt.

2 VAL
Kaffe eller te: Te möjligtvis. Jag drack turkiskt te hos Alvali igår! Astufft. Som äppeldricka blandat med te.
Vår eller höst: Vår.

4 kommentarer:

Anonym sa...

HAHA jag har också lbivit tillsagd av polis att inte skjutsa någon på cykel! det var aspinsamt! jag typ grät men tjejen jag skjutsade typ skrattade sönder sin mun!

HAHAH!

Johanna sa...

Jag gick nog i sexan eller något sånt. Lite småläskigt var det allt.

Men hallå, det är ju seriösa grejjer det är med polisen. Kan man ju inte hålla på och skratta åt. Hoppas du inte fått några men ;)

Anonym sa...

haha jag gick i ettan på gymnasiet HAHA! just då kände jag att jag aldrig varit klyftigare hoho.

Johanna sa...

Man känner sig riktigt bright när man gjort något sånt. Men oftast skjutsar jag folk härsan och tvärsan ändå. Dels finns det inga poliser där jag bor, och dels kan man lika gärna dö genom att ramla ner för trappan. Sådeså.