Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, april 07, 2007

Trots allt

Lördagar klockan 09:15 brukar jag, allt som oftast, sitta och bläddra igenom hela utbudet av kvällstidningar på jobbet. Den här lördagen var inget undantag. Allt som oftast suckar jag bara åt att journalisterna verkligen kan konsten att koka soppa på en spik. När Knugen petar sig i näsan har han den dödliga varianten av pollenallergi. Kändishype, skrämselpropaganda och annat smaskigt i ett praktiskt format.

Idag dök dock den här artikeln upp. Först muttrade jag lite för mig själv. Jag och min kära syster "upptäckte" halvsvenska Razorlight precs efter att de släppt första skivan. Låten Vice spelades varenda eftermiddag hela hösten -04. Dels för att låten är bra, men kanske mest för att Johny Borrell är överdrivet het i videon. Det var ett bra tag sedan. Ett väldigt bra tag sedan faktiskt. Och nu, helt plöstligt, duger det att börja skriva om dem. Första skivan är klart bäst. Precis lagom oputsad och riktigt skön. Senaste skivan tenderar bitvis att bli lite tråkig, men det finns en hel del bra där också. Jag skummade hur som helst igenom artikeln. Och längst ner, vad tror ni att det står där?

"Razorlight har inte gjort mycket väsen av sig på svensk mark, men kommer till Hultsfredsfestivalen i sommar."


Det är fan underbart. Särskilt med tanke på att det antagligen, trots biljettpriset, blir Hultsfred i sommar. (Och Emmaboda också för den delen). Det mest spännande just för tillfället tycker jag dock är att Aftonbladet tryckt in ovanstående fakta som slutkläm i en artikel som handlar om något helt annat. Och så råkar det vara så att inte ens Rockparty avslöjat det hela. De kanske har ingått en pakt för att starta rykten? Eller så har inte Aftonbladet någon koll överhuvudtaget och avslöjar hemlisar.

Vi får hoppas att de inte har så dålig koll att de bara hittat på alltihopa. Det krävs nog en mindre sorgestund då.

2 kommentarer:

Annie sa...

Ja det vore ju tråkigt om de hittat på allt. Det hände med mig och The Gossip i höstas, de där lurenderjarna på Chili!

Jag har dock hört att Razorlight ska vara rätt så tråkiga live.

Johanna sa...

Hmm, har också hört ett sådant rykte. Försöker dock låtsas som att det är påhittat. Men en del band har ju svårt att leva upp till samma standard på framträdandet som på musiken. Tyvärr!