Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, april 23, 2007

Strålningskänslig

Jag är lite smått telepatisk idag. När vi sitter och käkar i den lite lugnare delen av matsalen, som kallas buren, undrar jag vart i hela världen Alvali håller hus. Just då kommer det ett sms från Alvali som är magsjuk. Den från början ganska trevliga kasslergratängen tycktes plötsligt lite mindre trevlig.

När jag ska ringa systeryster efter att jag slutat tutar det upptaget. Hon lyckades trycka på ring upp precis samtidigt som jag. Läääskigt. En parentes är att fotbollstränaren inte kan förstå hur jag och Matilda kunde samarbeta så bra på matchen i lördags utan att säga ett ord. Återigen: telepati.

När vi tränat och kommer inrusandes i huset ropar jag på päronen och frågar högt: Var är ni någonstans? Just då kommer ett sms från mamma. "Vi är hos farmor."

Lite småäckligt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, faktiskt. Läskigt. dats fo sho

Anonym sa...

stooort!

Johanna sa...

Indeed. Läskigt och stort på sitt lilla vis.