Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, april 21, 2007

Snooze

Efter att jag tryckt på snooze tre gånger, och sista gången väckts av "Tooookyoooo, you've got the rythm in you", krälade jag iväg till badrummet. Väl där tryckte jag upp mitt närsynta nylle framför spegeln. Jag insåg att pollensäsongen är igång, eftersom ögonen var lite jobbiga att öppna. Efter att jag tvångsöppnat dem, och tryckt in några liter med ögondroppar, insåg jag även att min fräscha uppebarelse inte skulle gå att göra något åt. En annan tanke som slog mig var att jag bara träffat en person som är mer närsynt än jag. Det tänker jag på ibland. Men jag försöker att inte göra det för ofta.

För övrigt är anledningen till att jag tvingade upp mig klockan 5 på morgonen är att min mamma och hennes symötestanter, tillika hönsgård, behövde skjuts till stationen i Halmstad. Gött betalt att utföra sådana tjänster ska jag upplysa er om. (Intresseklubben antecknar).

På vägen hem fick man nästan lite ryggradsrysningar. Solen gick upp över motorvägen. I stereon snurrade en av mina femtioelva blandskivor. Sen sov jag en stund till. Det gjorde nog susen, för några timmar senare hoppade jag runt som en galning på en konstgräsplan 8 mil rakt in i skogen. Seriepremiär mot Hylte. Delad glädje är dubbel glädje. Det här är nog en bra dag ändå. Slutsats: musiken du väcks av speglar, oftast inte, din dag.

Och ikväll blir det stan med precis rätt människor.

7 kommentarer:

Anonym sa...

jag ääälskar att snooza! det är helt fantastiskt! älskar att ställa kl på typ 45 min tidigare än jag faktiskt behöver gå upp o sen snoozar jag så många gånger som jag tycker det passar!
ungefär som när man vaknar o tänker "faan jag ska upp snart" och så kollar man på klockan o ser att det är typ 3h kvar. så ler man lite för sig själv, suckar nöjt inombords, och lägger sig tillrätta med huvudet på kudden och somnar njutandes om. åååh soovaa.

zzz!

Johanna sa...

Sova är en av livets höjdpunkter! Som du säger: det bästa är när man vaknar och kollar på klockan, för att sedan nöjt somna om igen. Mmmmm...

Idag sov jag på obegränsad tid, vilket heller inte är fel. Man går och lägger sig och vaknar när man sovit så länge som man behöver. Det är så det ska vara. Sovasovasova.

Anonym sa...

ia: "suckar nöjt inombords" Fan va skönt sagt av den enkla anledningen att det stämmer så förbannat bra.

jag avskyr tanken på att somna och kontra, hatar att vakna. Snooze är en skön bisarr sak som gör väckningen till njutning

/Ergun

Anonym sa...

och förresten, man får visst spela fotboll med hultan bandet. jag fick det i alla fall. Hmm

Johanna sa...

Snooze är helt klart en bra grej. Haha, har du rotat rätt på något gammalt inlägg från i somras? Hultanbandet är sedan länge avklippt. Blev ganska äckligt att ha det på jobbet, och så trodde jag ju att man inte fick spela fotboll med det.

Nu har jag dock ett "festivalarmband" som det står STUDENT '07 på. En kompis har ett UF-företag som säljer sådana. Brukar tejpa det på fotbollsmatcherna. För säkerhets skull liksom :)

Anonym sa...

Nej det har jag inte. Men däremot kikat genom bilddagboken din, och sett hultan 06 bandet helt sönderbankat.

Johanna sa...

Det var en ledsam dag. Det fanns en liten gnista hopp om att man skulle kunna knyta dit det igen, men... nej. Det blev inte riktigt så.