Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, april 05, 2007

Hörru

Jag blev, så att säga, befodrad idag. Från att ha varit sommarjobbare/extrajobbare är jag nu vikarierande avdelningsansvarig/extrajobbare. Vilka de exakta fördelarna, med att vara beställningsansvarig m.m. på chark- och brödavdelningen, är har jag inte riktigt kommit underfund med ännu.


Om fembarnsmamman Lotta klagar över att Dennis-korven i storpack är slut, är det mitt fel.

Om rullatorburna Asta, som söker igenom hela affären grundligt 3 gånger i veckan, hittar ett paket 2 veckor för gammal kokt skinka är det definitivt mitt fel.

Om det kommer 3 lastbilar med formfranska är det nog... tja... mitt fel.


Skulle det däremot visa sig att alla beställningar, datumkollar, sommarjobbare och skyltningar funkar, är det min förtjänst. Och visst ska det funka. Det har jag gett mig den på.

5 kommentarer:

Anonym sa...

SWEET! Antar att du fick motsvarande löneförhöjning och nyckeln till direktörstoaletten?
Gratti! S!

heddacarolina sa...

Som allt blir fel är det jättemycket ditt fel, men om det funkar så kanske du får en klapp på axeln? Najs ^^,

Anonym sa...

GRATTIS!! va kul tjejen!!! du klättrar en dag tar du över hela willys!:D eller ja kasnke inte är något vidare karriärmål....Kram kram

Annie sa...

Grattis, grattis! Har du (eller jag) tur kanske du får köra med mig i sommar då ;)

Johanna sa...

Löneförhöjning har jag inte fått någon. Förhoppningsvis fixar det nya handelsavtalet till lönen åt rätt håll hyfsat snart ändå!

Tyvärr får jag inte något eget kontor, och inte heller någon privat toalett. Haha, vet inte riktigt om målet är att ta över... Är rätt nöjd som jag har det ;)

Men den eller de stackars sommajobbarna får akta sig. Jag är en riktig pina!

Höhö.

Eller inte ^^,