Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, mars 30, 2007

Nytt kapitel

Jag har suttit här en stund nu. Ett fullständigt blankt och tomt dokument på skärmen. Det bara väntar på att fyllas. I väntan på att det svarta ska rinna igenom kroppen, ut genom fingrarna, ner på de svarta tangenterna och sätta natt på dag, spelar jag det där plocket. Jag behöver verkligen tömma ut och ta in nytt just för tillfället. Det känns som om att jag kommer gå in i en ny period snart. Ett nytt kapitel ska skrivas. Men först måste det nuvarande kapitlet avslutas.

Det kommer dock ta lite tid att avsluta nuvarande kapitel. Det innehåller så mycket att det inte får plats i ett enda dokument. Men de bästa fragmenten ska det bli någonting av. Först ska de bara bli begrpliga. En bra låttext ska man ju kunna känna igen sig i, eller åtminstone kunna sätta sig in i. Och i väntan på att texten med stort T formas finns det där. Plocket går hela tiden, om och om igen. Det är lite sorgset, men på något vis ändå hoppfullt.

Och det kan bli så att det lyckas komma utanför det här rummet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

OMG ska du ge ut en bok? :O

Johanna sa...

Hahahahaha, neisch ;) Det tomma dokumentet ska fyllas med låttexter. Har nämligen ett nytt band på gång. Samtidigt känns det som att ett nytt kapitel i mitt liv ska skrivas.

Anonym sa...

ahaaa I see! hålla på o luras sådär! :P

Johanna sa...

Jag är evul som bara den! Måste ju se till att det blir lite spännande här ^^