Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, mars 07, 2007

När jag blir stor (om jag nu blir det)

Jag ska bli psykolog. Och kommer jag inte in där kanske socionom vore något?

Annars kan man ju alltid kravla på komvux några månader och höja snittet en halv pinne. Det känns inte så lockande, men kanske lite halvaktuellt. Det kommer bli ett djupdyk bland vattenflaskor, stabila dunjackor från Ge-kås, praktiska ryggsäckar, nyckelknippor med 3% nycklar och resten rosa glitternallar.

Weheeii. Dags att börja en Extreme Makeover. De röda pumpsen jag köpte idag var helt klart ett snesteg. Frågan är hur komvuxare är under alla tillbehör? Det är sånt som man kan fundera på, eller så kan man käka makaroner och se glad ut.

2 kommentarer:

Anonym sa...

oh, då lockar psykologyrket oss båda! ^^

ang komvuxare: under alla tillbehör är de egentligen Orcher. VARNING: för din egen hälsa, håll avstånd!

HAHAHA! men jag förstår hur det känns. även jag överväger Komvux då jag inte på långa vägar (eller kanske snarara halva vägar, men anyway) har tillräckligt bra snitt för att komma in på psykologiutbildningen. school sucks. vad har du förresten för PA?

Johanna sa...

Ojoj, där ser man. Då har vi något gemensamt! Tycker det verkar skitläskigt med komvux. Så länge som möjligt tänker jag nog hålla mig därifrån.

Annars finns ju högskoleprovet. Men det verkar hur svårt som helst. Känns lite dröm och glöm över det.

Och mitt stackars PA är att framställa estrar. (Organisk kemi, otroligt naturaktigt och rätt tråkigt). Smakämnen i godis/läsk och en massa sånt. den här helgen är räddad om man säger så. Vad har du för ett PA? För då går sista året också va?