Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, mars 10, 2007

10 mars 1997

  • Uppe före klockan 10
  • Handlat fröer som jag ska så
  • Hjälpt ena päronhalvan att handla mat
  • Ätit potatismos
  • Hjälpt den andra päronhalvan att ösa sand
  • Tagit en promenad med mina gröna gummistövlar genom en gyttjig åker

Det är befriande att gå tillbaka. Det finns ingenting läskigt där. Ingenting jag inte känner igen eller inte kan handskas med. För när världen snurrar fort och man lättar från marken, det är då behovet kommer fram.

Regression gott folk.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Verkar som en mysig dag iaf.
Fin blogg du har- så verklighetsnära
SKulle oxo vilja ta lite naturpromenad men behöver faktiskt stövlar- behöver köpa.
Vad ska man köpa ? Vad har du för märke på dina stövlar ?

/Malin

Johanna sa...

Nu blir jag nästan lite röd om kinden av berömmet ;)

Kort gummistövelguide:
När det gäller gummsitövlar beror det helt på vad de ska vara till. Gröna traditionella funkar bra till det mesta, men särskilt till ösregn och hoppande i gyttjepölar. Seglarstövlar funkar i lättare regn och om man ska promenera länge. Vill man köpa något mer flashigt skulle jag nog köpa ett par färgade med snörning hela vägen fram. Funderar på ett par röda inför festivalsommaren.

Big no no är stövlar med fula mönster. Keep it simple liksom. Märke spelar inte så stor roll. Trettorn och Viking har bra stövlar i alla fall.

Anonym sa...

Hej !

Tack för svar, det blir nog traditionella seglisar tror jag, vita viking ...vad sägs om det ?
Har du (haft ) seglarstövlar oxo ?
Vad har du för märke på dina stövlar då :-)

..skulle vilja se bild på dem

Johanna sa...

Seglisar är fina! Vita låter fräscht. Har inte personligen ägt några seglisar, men den dagen kommer nog den också. Mina stövlar är ett par Tretorn. Väldigt gröna och basic (och så lortiga att de tyvärr inte kommer hamna på bild här).

Köper jag ett par nya lovar jag att de kommer att dyka upp här =)

Johanna sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.