Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, februari 23, 2007

Vad gör man inte?

Halv 8 ringer de från jobbet och vill att jag ska sitta i kassan. Säger med min, oroligt hesa och grumliga duväcktemigochjaglåtersomenman-röst, att jag fortfarande inte kan kassan helt. Somnar om. Eller typ.


Halv 12 ringer de igen. Jag har fortfarande bara nattlinnet på mig:
"-Ehh.. okej då, jag kan väl jobba imorgon då..."


Klockan 12 inser jag att jag lovat att röja skiten ur en ganska närbelägen stad. När då? Ikväll såklart. Lösning: Åk direkt från efterfesten till de ruttna clementinerna. Yez Johanna. Vad tänkte du på?

(Drar i spaken. Kadisch, kadisch! Dollartecken rullar ner istället för de blågröngrumliga ögonen.)

Inga kommentarer: