Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, februari 02, 2007

Chose your conflicts

Jag är en ganska hemsk person ibland. Springer alltid in i tunnlar jag inte kan ta mig ur. Jag springer ju ganska ofta in i tunnlar. Gör gissningar, chansningar och hoppas. En del har öppningar, en del är upplysta, andra är bara helt igenbommade.

När jag träffar nya människor försöker jag alltid vara öppen, vänlig och intresserad. Alla förtjänar en chans på något vänster. Och när man ger någon en chans kommer man oftast varandra lite närmre. Jag lär alltså känna många människor hyfsat bra. Inget fel med det, men olika människor har sina filter på olika nivåer. Många filtrerar direkt. Hej då, adios!, jag tänker inte lära känna dig. Eller så är man som jag. Lär känna folk och inser efter alldeles för lång tid att man vill sätta personerna på en fiskebåt på väg till norra Ryssland.

Klyftigt. Heja mig.

Och när jag vill börja sortera har de redan sorterat färdigt.

Inga kommentarer: