Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, februari 02, 2007

Avsaknad av kreativitet, utmaning och människor

Jag behöver nervlugnande just för tillfället. Har spenderat två dagar i ett laboratorium. Hemska, frätande kemikalier, tusen formler och säkerhetsföreskrifter. Har bott hemma hos överhuvudet själv och hans kyckling till fru. En liten kyckling som kanske är ganska vettig egentligen, men som har blivit så nedbruten och hackad på att hon bara darrar och springer runt i oordnade mönster.

I naturvetenskap räknas de lilla. Molekyler, sammansättningar och samband. Jag klarar det helt okej. Ibland riktigt bra. Men jag håller inte med de lärda. Det finns faktiskt viktigare saker. Det finns så väldigt mycket viktigare saker.

Så vad gör man då? När man blivit bjuden på två dagars mat, boende och privtaundervisning? Man ljuger. Man säger att man tänker satsa på något av det viktiga. Självklart. Ehh.. självklart ska jag plugga kemi. Eller biologi.

Sanningen är att jag inte hade stått ut. Det hade känts så meningslöst. Fullständigt omotiverande.

Inga kommentarer: