Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, januari 25, 2007

Åh doktor doktor, kompensera vita burkar med rymdraket

Ja, man får ju se det från den ljusa sidan: Jag är ju faktiskt inte mögelallergiker. Annars var resten av prickarna ihärdigt myggbetsröda och flammiga. Grattis Johanna, du kan ansluta dig till klubben som inte tål av livet.

Piller, piller, älskade piller och medicin, nässpray och ögondroppar. Ordinationen gick också i princip ut på att skjuta hunden, flytta till välstädad lägenhet i en stad utan parker, sluta bära kontaktlinser och sluta spela fotboll. Lika bra att skjuta upp sig i rymden direkt. Tyckte så synd om mig själv efter att de vita rockarna snurrat några varv för mycket i huvudet att jag var tvungen att shoppa lite. Tillfredställelse. Om jag kommer att bli tvungena att gå runt i glasögon alltid måste jag ju försöka kompensera det genom att vara snygg i övrigt. Sen åkte jag hem och grät med hunden i famnen en timma. Nu har jag nästäppa och röda ögon och ska försöka sova bort skiten.

Fan.

2 kommentarer:

Anonym sa...

men tjejen! vad är det du säger!?!?! har du gått och blivit allergisk? mot typ allt? kram

Johanna sa...

det verkar inte bättre än att jag gått och blivit allergisk mot en hel hög med grejjer.. har varit det i flera år, men man ignorerar ju det. varje gång man blir snorig är det jättelätt att inbilla sig att man är förkyld. fast man får väl se det från den ljusa sidan: nu kanske man kan slippa röda ögon och annat jobbigt! kram på dig vännen :)