Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, januari 09, 2007

Farväl Jullovet

Idag har jag börjat sticka en mössa. Känns väldigt propert och mormorsaktigt, men väldigt skönt. Jag måste verkligen har något i händerna hela tiden. Det lugnar liksom. Jag och Annie muppade runt på Second Hand idag också. Hittade en jättefin röd basker (huvudbonadens dag, någon?), dragkedjor till en väska (som än så länge bara är ett lila tygstycke) och en skiva med en framsida a la 60-tal (mitt rum ekar tomt). Varm choklad är en hälsodryck utan dess like. Särskilt för sådana som tycker att kaffe smakar skarpt och te lukar disktrasa. Jag jobbar i alla fall på tedrickandet. En halv kopp rabarber/grädd är inte illa!

Sova halv 02.30-12.00 ska bli 22.00-06.00. Jag säger bara: Lycka till. Säg hej! till vrak i en skolbänk. Så godnatt kära bloggläsare. Hoppas ni får en god natts sömn. Själv kommer man ligga och kolla på skuggorna av viftande björkar hela natten.

Inga kommentarer: