Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, december 28, 2006

Konsumera mera

Den här dagen var egentligen vikt åt hårt pluggande. Hur gick det med det då? Hrm... det ska vi nog inte snacka om. Dags att ta tag i naturalismen nu när timmarna snart inte går att räkna på händerna längre. Har ägnat hela dagen åt att försöka hitta en ny cd-spelare som uppfyller följande krav:

- Bra ljud
- Snygg
- Inte för dyr


Inte lätt alls ska jag tala om. De snyggaste anläggningarna är av modell väggstereo, men de låter fruktansvärt kakburksaktigt. De gick alltså bort direkt. Efter det började jag leta på prislapp, vilket inte heller gick speciellt bra. Det blev till sist en svinigt dyr kombinerad dvd/cd-spelare med finfina högtalare till. Högtalarna får plats i min bokhylla, själv spelaren däremot är nästan på gränsen till för stor. Och så har den skiv-växlare. Lyxigt. (Röda hjärnan skriker: Mooooodeeeerrraaatdjvl, kptlst, sluta konsumera din pryltönt!). När jag försöker ställa in radion med de hundra miljoner knapparna hittar jag Rix FM. På spelaren finns en sån där trevlig textremsa som man oftast bara hittar i nya stereoapparater i bilar. Med ett litet knapptryck kommer en massa reklamtext upp. Och gissa vad som rullar upp när jag rattat in kanalen?

MODERAT
ERNA
I
HALLAND


Prisa radioguden, halleluja i radiomasten. Jag har redan samvete så det räcker, tack! Men mackapären låter bra. Riktigt bra.

Inga kommentarer: