Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, december 24, 2006

Julkvot

Jag tror att jag har ändrat uppfattning om julen ändå. När man pyntar i lagom omfattning (en tomte och julstjärna) orkar man längta lite mer. Kvoten för hur mycket julfirande man tål blir lätt fylld. Högg en gran i morse. För att inte den ska bli lika ful som vanligt satte vi pyntransonering på prov. Reslutat: En smakfull gran! Herregud. Det är inte var dag man träffar på en sådan.

Det här kan nog bli en bra dag ändå, även om min ena päronhalva jobbar. Just nu ser jag mest fram emot Kan du vissla Johanna?. Den är otroligt fin i sig själv, och så påminner den mig om min farfar. Han brukade alltid sjunga Kan du vissla Johanna?. Min farfar sjöng väldigt fint kommer jag ihåg. Och så satt jag i hans stora varma farm, medans katterna sprang runt på golvet. Det var ju farfar som lärde mig vissla också. Men God Jul på er!

Inga kommentarer: