Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, november 01, 2006

Ambitiös vs. Kreativ

Jag är så trött på det innan jag ens försökt. Det enda jag funderar på just nu är framtiden. Hur det kommer bli, hur bra det kommer bli. Det jag gör just nu gör jag inte för att jag vill det, utan bara för att det "lägger en så bra grund för framtiden". My ass.

Det enda som håller mig vid liv just nu är hoppet om någonting. Hoppet om att kunna bli någonting jag tycker är kul. Om det sen är psykolog, rockstjärna, fotograf, beteendevetare, webdesigner, projektledare eller musikläggare på P3, det vet jag inte. Något av det där blir det i alla fall. Som det ser ut nu. Fast just nu ser det faktiskt mest ut som om jag sitter fast med båda fötterna i Fysik B. Naturvetenskap kan ta och slänga sig i väggen. Det värsta är att jag fortfarande satsar. Inte för att jag brinner för naturvetenskap, utan för att jag brinner för det som kommer efteråt. Åh, så underbart. Eller näe. Kanske inte.

Det värsta är att jag har höstlov. Matchen Ambitiösa Johanna vs. Kreativa Johanna är en konstig match. Ambitiösa Johanna mår bara bra då Kreativa Johanna vinner. Däremot verkar Ambitiösa Johanna har övertygat Kreativa Johanna att lämna walk over. Knep. Tillbaka till miniräknare und rörelsemängd.

Det där med radio verkar inte så dumt.

Inga kommentarer: