Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, oktober 26, 2006

Skör som glas

Ebba von Sydow hade spillt nagellack över sina nya kilklackskor i ren för våning över ytligheten. Innanför huden finns bara ekon och kala, kalla väggar. Trodde jag.

Flickan i glasförpackning sprack lite idag. Hon bröt bara en nagel, men det var tillräckligt. Medvetet visade hon mig hur jävla ont livet kan göra. Hur ont det gör att inte synas. För hur mycket glasflickan än försöker att göra sitt yttersta till det allra bästa, så räcker det inte. Jag önskar att jag kunde säga till henne att hon räcker så långt. Att så många skulle lägga märke till henne om hon släppte ut det jag fått se.

Glasfasader är inte som

Inga kommentarer: