Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, oktober 17, 2006

Myror i halsen

Aousch, shit vad lampan är stark. Allt är lite så där lagom luddigt i kanterna. Okej. Stirra på tangentbordet istället. Yr i bollen och spyfärdig av att fingrarna går fortare än huvudet. Inta viloläge. Andas in och andas ut. Du har inte 10 000 tennsoldater i huvudet, nej nej. Sov nog 5 timmar igår innan jag egentligen skulle sova. Eller? Sen när jag skulle sova så sov jag också. Fast jag tycker mest att det har varit konstiga skrotkonstverk och projketarbete hela natten. Alla var liksom delaktiga i det där konstverket. Fast det var sjukt fult och jag korvade lakanen för att jag var rädd för det. Kan undra om jag sovit med ett öga öppet hela natten stirrandes på den gråa väckarklockan. Anstränger man sig lite kan man nästan komma ihåg all klockslag som de röda siffrorna passerat.

Aj mitt huvud.

Jag skolkar aldrig. Däremot är formuläret suddigt. Orsak? På TV:n susar testbilden, myrornas krig. rödhårig utväxt, avhoppade moderater, shake that ass och amerikanska hur du blir av med din svärmor. Aj. Sa jag att jag har feber? Snurra karusellen lite till. Ojojoj. Världen kan konsten att snurra.

Inga kommentarer: