Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

tisdag, juli 11, 2006

Dagens lista

Dagens dagenslista
Dagens radiokanal: P3. Räddade helt klart min eftermiddag. Annars brukar Rix FM bryta ner min själ innanför plåtlådans väggar. Rix är, för det mesta, den enda kanal som går att få in. Dessutom verkar inte mina jobbarkompisar vilja lyssna på något annat för delen heller...

Dagens dilemma: Varför är de irländska kossorna mycket fetare än de svenska?

Dagens smak: Choklad. Helt klart.

Dagens låt: Du var min armé. Helt klart. De körde föresten en sjukt rolig sketch på P3. Något i stil med: Är dina favoritplattor Isola och Hagnesta Hill? Då har vi plattan för dig! Robert Wells tolkar kent. (Ett piano spelar Musik Non Stop som övergår i ett hysteriskt solo á la Fluffet). Helt sjukt kul! I alla fall när man är uttråkad.

Dagens problem: Komma på ett riktigt klockrent solo till Loneliness. Det gäller att ta steget från kompgitarrist mot sologitarrist.

Dagens ord: Hybridgitarrist.

Dagens klagomål: Jag borde operera bort mina halsmandlar. De gör ont.

Inga kommentarer: