Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, maj 31, 2006

Onsdagens lista

Dagens lista behandlar poeten Håkan Hellströms, för tillfället, bästa låtar. Han passar fint så här på våren när man känner sig fruktansvärt ensam och tom. Det eviga sökandet, euforin, högt över staden, kasta dig hejdlöst in i, sväva runt och fall platt. Enda Håkankonserten som jag tror att jag har chans att gå på är på Liseberg framåt hösten. Det finns inget alternativ. Jag måste dit. I och för sig kommer han nog aldrig bli bättre än på Majas i somras. Någon meter från scenen, klarblå himmel, lagom mycket folk och en räddande farbror som såg till att man fick träffa poeten. Det är lite småhäftigt.


  1. Jag har varit i alla städer
  2. Det är så jag säger det
  3. Minnen av Aprilhimmlen
  4. Gårdakvarnar och skit
  5. Nu kan du få mig så lätt
  6. Mississippi kan vänta


1 kommentar:

Anonym sa...

I say briefly: Best! Useful information. Good job guys.
»