Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, maj 13, 2006

Mittinattenritual

Inte bloggat sen i torsdags eller nått. Ajjabajja Johanna, är du bloggberoende? Igår var jag och Matilda i alla fall i Halmstad. De hade jättemånga fina bikinisar på Stadium. Köpte en blommig i vitt, turkos och brunt. Köpte även ett par hängslen på min favvobutik Carlings. Sen blev det en gemensam liten skivpott. Cardigans- Emmerdale, En samlingsskiva med Broder Daniel och någon tidig demo-EP med Lasse Lindh. Igår var en sån där überhärlig dag. Slappt i skolan, solsken, fly från staden en stund, tillbaka till staden och planera Hultan i Maries brorsas lägenhet.


Var på konfirmation i eftermiddags. Ibland gillar jag att gå i kyrkan. Det är fridfullt och stilla, man kan sortera tankar och hitta lösningar. Men jag är inte troende. Att tro på något som inte existerar funkar inte för mig. Jag tror på att människan kan hitta styrka i sig själv med hjälp av andra, inte med hjälp av Gud eller Jesus. Det var en bra redovisning kusin Adam och hans kompisar gjorde. Jag vet någon som hade behövt se den. Den handlade om människors sökande efter lycka, vilket gestaltades med Idol 2006. Asbra.


Nä, nu ska jag nog gå och göra min vanliga lördagsmittinattenritual: Tänd ett värmeljus, öppna fönstret, ta gitarren, en penna och ett block och kryp ner i sängen.

Inga kommentarer: