Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, maj 19, 2006

Gråvita skyar

Mina två favoritscarfar i närbild. Intressant, eller hur? Den lilamönstrade hittade jag på second hand i Århus. Den gröna hade pappa när han gjorde lumpen. Man kan sitta och fundera hur länge som helst på vad de varit med om innan. Vilka personer som använt dem och vad de sett.



I do this thing where I think I'm real sick
but I won't go to the doctor to find out about it
Cause they make you stay real still in a real small space
As they chart up your insides and put them on display
They'd see all of it, all of me, all of it.


Har gått och väntat hela dagen. Väntat på något. Inte för att jag vet vad riktigt. Regn mot stora rutor och lerbruna fasader. Sömniga ögon och Cardigans. Elektriska kretsar och cosinus. Allt bara passerar förbi.




Hunden vill ha uppmärksamhet.

(Mm, det heter kanske scarfs. Men jag säger inte det, så då skriver jag inte det heller.)

Inga kommentarer: