Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, april 22, 2006

Motorvägar

Övningskörde hela vägen från Landvetter. Vapen och Ammunition snurrade hela vägen hem. Det är nog världens bästa bilkörningsplatta. Eller ja, fortkörningsplatta. Men tyvärr accelererar våran lilla dieselbil lika mycket som en.. öhh. (Jag hade tänkt skriva trampskadad snigel, men eftersom jag är djurvän så tror jag vi skippar den liknelsen.)

Hemma i verkligheten igen. Full av visioner, full av hopp. Småtrevligt vårväder ute. Snart sommar. Snart Hultsfred. http://www.rockparty.se/. Det här artar sig. Så här upprymd har jag nog inte varit på läääänge. Det här året artar sig. Mitt liv tar fart!



Dagens låttips:

  • The Wannadies- How does it feel
  • Cornelis Vreeswijk- Ångbåtsblues (Tro't eller ej.)
  • Johnossi- Execution song
  • Lars Winnerbäck- Sen du var här
  • Shout Out Louds- Please please please
  • The Libertines- Don't look back into the sun
  • Razorlight- Somewhere else

På tal om Razorlight. Hittade en fullständigt underbar affär i en gallerian i Puerto del Carmen. De seplade To the sea när jag och Matilda kom in genom dörren. Randigt all over.. Jag smälter! Det blev en röd tröja och ett randigt linne. Kunde inte låta bli. I övrigt verkade spanjorerna mest gilla t.ex. Shakira. Hmm..

Nu ska jag nog umgås lite med mina gitarrer. Kliat en hel del i fingararna när man varit utan dem en hel vecka.

Inga kommentarer: