Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

onsdag, april 12, 2006

Fly från planeten

Igår var en jäkla skitdag. Det sorgliga var att jag visste att igår bara var uppvärmningen... Vad sägs om att vakna till, duscha till och äta frukost till ljudet av två hantverkare som envist sågar kakelplattor, hamrar och mixtrar. Jag är ingen morgonmänniska. Jag tål inte när folk pratar med mig. Fy vilken morgon. Sen fick man skjts av mammsen till skolan. Väl där var det dags att göra nationella provet till Matte C. Gick hyfsat, men derivata åt skogen.. Bluhurr. 4 timmar senare, något svimfärdig och vrålhungrig, kommer man på att matsalen har stängt. När jag kom dit var klockan närmare halv 2. De skulle precis plocka undan allt, men jag lyckades rädda några kalla köttbullar och lite annat mojs. Efter det var det ensemble. Lucas tyckte det märktes att jag hade tränat, lite skoj ändå. Men hur mycket orkar man koncentrera sig efter ensemblen efter mer än 4 timmars matte? Nada.

Efter skolan gick jag och Jonna och fikade. Väldigt längensen sist.. Även om man spelar fotboll ihop så blir det inte så mycket snack om annat. Kastade i oss fikat. Sen kom Åsa och körde oss till Skogstorp. Helt tom i knoppen. Ingen energi. Regn. Stafsinge. 3-2 till dem. Och VARFÖR VARFÖR VARFÖR är man så klantig?!? Åh. Ska bli så innerligt skönt att komma på semester. Slippa allt och alla. Behöver verkligen komma härifrån.

Inga kommentarer: