Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, februari 11, 2006

Möbelstorm

Idag är det lördag. Tycker vi om lördagar? Hm. Ibland i alla fall. Har fortfarande inte bestämt om det här är en bra dag eller inte. Hade tänkt jag skulle börja spackla vårat nya lilla datarum idag, men det fanns inget spackel hemma. Och då är det inte så lätt att spackla utan spackel. Började städa istället. Var tvungen att lägga min inspiration/överskottsenergi någonstans. Städningen uratade i en otrolig omflyttning av möbler. Dammråttor som inte sett dagens ljus på 8 år blev blottade för dammsugaren. Stackars dem. Upptäckte världens fulaste fläckar på min tapet. Det var nästan så illa att mamma erbjöd mig en gratis ommålning på sportlovet. Men så länge fick det bli ett enormt, grönt tygstycke med jätteblommor på. Väldigt 60-tal, väldigt fult, men lite coolt. Blev definitivt lite mysigare. Nu kan man sitta på sängen och spela gitarr, alldeles utmärkt. Fick förresten bytat strängarna på nylonen igår. Det var inte en dag för tidigt.. Har stämt den 511 gånger idag, men det är det värt.

Jag otroligt uttråkad. Får hoppas det händer lite mer imorgon. Repa på morgonen och träna på kvällen, så det finns ju förhoppningar. Har fixat lite inredningsdetaljer till replokalen nu, mohaha!

Är otroligt stolt. Lyckades poppa popcorn på spisen helt själv. Alla blev poppade och de blev inte ens brända. Jag är helt enkelt jättebäst på att poppa popcorn. Fast nu är jag alldeles för mätt.

Inga kommentarer: