Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, januari 27, 2006

Varm tigerkaka

Sitter här och äter tigerkaka. Den är varm, chokladig och så där lagom fluffig som bara mamma kan göra den. Även om jag brukar säga till henne att jag inte gillar tigerkaka, så gör jag nog det ändå. Lyssnar lite på Death Cab for Cutie också. Mitt och Heddas skivbyte är otroligt lyckat. Håller på att bli helt frälst på Sahara Hotnights och Death Cab. Men jag saknar min Johnossi-skiva, koooom heeem snart!

Slutade tidigt idag. Först ensemble... och sen inte så mycket mer faktiskt. Bluesversion av No woman, no cry känns väldigt spännande, men kanske lite udda. Kan nog bli bra ändå. Satt kvar och gjorde lite fysik uppe vid kemin sen. Höll på att få en mindre hjärtattack när vaktmästaren tömde glaskross i en conatainer. Lät jättelikt explosionen i höstas. För er som inte vet så höll en kemilärare på att spränga hela skolan i luften. Natrium+ Vatten= Liten smäll. Men både läraren och skolan verkar vara vid liv fortfarande.

Och nej, jag bor inte i skogen. Eller jo, typ. Såg 3 älgar, 4 rådjur och en hare på väg hem från bussen. Dessutom har någon fått för sig att elda upp min granne Kristians kaninbur. Det tycker jag är jättetragiskt. Fast kaninen är säkert död för länge sedan. Jag kommer fortfarande ihåg när jag och Kristian lekte i våran trädgård. Vi åt mariekex och drack röd saft. Och så snorade Kristian alltid. Stora gula kråkor.

Ibland gör man saker som man aldrig trodde man skulle göra. Jag slutar aldrig förvåna mig själv. Ikväll ska jag och Patrik i alla fall på bio. Trevligt trevligt! När jag ändå håller på och skriver kan jag ju lika gärna skriva ner en liten lista. Den kanske ser likadan ut som en jag redan gjort? Äh. Vad gör det i så fall. Någon kan ju alltid ha glädje av den.


Bright Eyes- Bowl of oranges
Johnossi- From pepoles heart
Voxtrot- The warmest part of the winter
Razorlight- Vice
Thåström- Brev till 10:e våningen
Sahara Hotnights- Empty heart
Lars Winnerbäck- Aldrig riktigt slut (Live ifrån Varberg i somras, ahh!)
... och mindre berg med andra låtar


Åh, 3 mars ska vi på The Ark/The Darkness. Hämtade biljetterna innan. Wohow!

Inga kommentarer: