Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, november 11, 2005

Smälta in

Nu jävlar ska jag bli alternativ. Nu ska jag synas. Nu ska jag skaffa mig en speciell stil, och varför inte börja lyssna på kent? Ungefär så tänker alla. Plötsligt blev det hela inte så lyckats. Plötsligt blev alla som Dom andra.

Allt visar bara på att människor i själva verket inte är så självständiga och individualiserade som de tror. Människor är flockdjur. I en flock gäller det att smälta in, men att samtidigt synas. Det är i våra desperata försök att smälta in/sticka ut på samma gång som vi blir lika varandra. Är det kanske det som gör oss till människor?

Dock måste jag säga, att även om alla vill vara annorlunda. Eller ja.. Många vill det i alla fall. Så kan ingen modedetalj eller fluga i hela världen få två individer identiska. Nu blev det jobbigt och djupt, jag vet. Sån är jag. Var bara tvungen att avreagera mig lite över världens ytlighet och om de stackars människor som sedan många år tillbaka lever i denna värld som flockdjur. Inte för att de valt det, utan för att det bara blev så en gång. Men det finns nog någon mening med det också. Tar det en annan gång.

1 kommentar:

Anonym sa...

Great blog! Why are there no pictures?

Check out my friends migraine and be sure to sign their guestbook too!!