Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, november 27, 2005

Love is only a feeling

Hej världsrymden! Hej alla som tjuvläser min blogg! (Det gör jag också, tjuvläser andras bloggar alltså). Jag är helt sjukt förkyld, och det är väldigt synd om mig. Fast jag är glad ändå. Shoppade med Ellen i Halmstad igår, är hög sedan dess. Shopaholic, can't avoid it. Kan ju alltid göra en liten lista på vad jag köpte igår:

  • En brun t-shirt
  • En brun zip-jacka med turkosa kanter
  • En randig halsduk
  • Nobelbalsskor. Svart sandalsaker med klack. Aj aj aj.
  • Lite smink
  • Underkläder
  • En stickad öhum.. väst kanske man kan kalla det?
  • Julklappar till päronen, mini me och Malin
  • Ett grönt halsband

Vilken dag alltså... Tågresan hem var klart mest spännande. Först skulle jag köpa tågbiljetter åt oss. Stoppade in mitt kort, och vips kom det ut en biljett. Mannen före fattade inte svenska och hade inte lyckats betala sin biljett. som tur var kunde han betala biljetten som jag betalt åt honom. Kunde ju lika gärna varit så att jag stått där med en ungdomsbiljett till Göteborg som jag inte kunde göra något med. Sen, väl på tåget, får man erfara ett inte allt för trevligt, smått rasistiskt och hatiskt gräl mellan två män. När vi kommer till stationen får man dessutom uppleva att Falkenberg inte direkt är den säkrsate platsen på jorden. Droger och hemlöshet gör inte direkt området runt stationen till ett område man vill gå runt på ensam.

Struntar i fotbollsträningen idag. Smällar man får ta helt enkelt. Sitter och lyssnar på The Darkness och producerar snor istället. Tänker på att jag faktiskt är ganska glad i alla fall. Har fixat några av de största värdlsproblemen i min egen värld. Som t.ex. nobelbalsdate. I fredags var det julspex. Vissa delar var väldigt klockrena i mitt tycke, särskilt startpaketen till alla som ska börja estet. Estetus Rokus: Ett par converse, ett par chäip monday jeans, en bandtröja och två förpackningar hårsspray. osv.. Äh, gud vad jag svävar ut. Tillbaka till världsproblemen. Kemiprovet gjorde jag i fredags gick nog dåligt (2 fel, ÅH NEJ min värld krackelerar fullständigt). Nu var jag dum. Inte göra narr av dig själv. Ett annat världsproblem är julklappar, vilket jag redan börjat fixa. Har även dåligt samvete för att jag inte pratat med min älskade stratakopia på två dagar. Får nog ta tag i det nu. Kanske öppna fysikboken lite, men bara lite.

Puss hej leverpastej

Inga kommentarer: