Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, november 24, 2005

De afrikanska vantarna

Redan torsdag. Hinner inte med att tänka innan veckan är slut. Hmm.. vad har jag gjort idag då.. Vaknade som vanlgit upp. Försökte ignorera klockan, tryckte på snooze, vaknade 10 minuter senare (i chocktillstånd), sprang ner till köket och åt frukost, stressade som ett idioto för att komma iväg på cykeln med den aptunga jättejättestora fotbollsväskan. Sen funkar inte cykellampan. Hinner inte byta några batterier (3 minuter innan bussen skulle gå). Lösning: cykla 800 meter förbi kohagarna och skogen och myrstacken i totalt mörker. Man får helt enkelt gå lite på måfå. Det bästa är att se det hela positivt. Jag menar, man kan ju inte se de 8 vildsvinen när det är kolsvart.

Matten på morgonen, sedan håltimma. I ren uttråkning inledde jag och Alvis sms-terror på folk, eftersom det är gratis sms för alla med Telija. Efter det någon konstig fisklåda med rökt lax som krydda ovapå (max 3 %). Tycker allt att de kunde haft torskfisken som fanns under som krydda istället. Hmpf.

Sen svenska. Fick inte gjort så mycket direkt.. Sedan kom Magnus på den genialiska idén om Fårets hår. Om man skulle platta ut det så skulle det räcka till att göra stickade vantar till ett helt afrikanskt land. Det tycker jag var bra sagt. För övrigt tycker jag att Flogging Molly äger sönder det mesta, julgardiner är fula och att raggsockar är bra. Nu ska jag äta pannkakor.

2 kommentarer:

heddacarolina sa...

Du skriver alltid så roliga saker, det rä bra :D

heddacarolina sa...

kolla min blogg föressten, http://solskenspartikel.blogspot.com/