Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, januari 03, 2009

Vad saru saru?

Försöker avsluta en liten, eller egentligen ganska lång, paus från tentapluggandet. Ett sista ryck innan läggdags. Hur som helst borde ni lyssna på det här. Elias and the wizzkids gör mig lycklig!

Min kära lilla studiegrupp fick för övrigt känna på min falkenbergska idag. Uppenbarligen låter det som om man säger "chefen" när man egentligen menar "schäfern". Och ack vad jag är stolt över att vara från den lilla staden vid havet när Robban von Wells körslår så det står härliga till. Lokaltidningen är proppfull med rutor som skriker: röstapåfalkenbergförihelvedeannarsfårduintevaramediklubbenochgrannenkommeratttrakasseradigochdufårskämmas. Skärmarna på tv:n blinkar FALKENBERG med stora bokstäver. Turistbyrån kommer att bli busybusy till sommaren. Min gamla bandpolare Heddas lillebror är för övrigt med. Och min lillasysters pojkväns storebrors flickvän. Ser man på alltså. Får hoppas det hela går vägen. Hur som helst kommer tanterna på ICA att prata om tillställningen fram till midsommar eller så.

Inga kommentarer: