Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, januari 01, 2009

Lite kontinentalt, lite falafel och lite rödvin

Jag lever! O ja, visst gör jag det. Bloggen har liksom varit lite bortprioriterad i jul. Intensiva dagar fyllda av kära återseenden av massor med människor. Sitter i min lägenhet nu, precis hemkommen från Malmö och Ellens lilla nyårspartaj. Förutom att jag och rödvin är en big-no-no-combination och att jag somnade en halvtimma eller två efter tolvslaget, var det ett bra nyår. Ellens lägenhet visade sig gå väldigt mycket i stil med min; 90% loppis, lite hemmagjort och myspys. Det nya året dansades in med Marit Bergman i högtalarna. Dagen efter fixades det lyxig frukost till de 7 övernattande. Dirty Dancing och sedan en lång tågresa hem.

Min lägenhet visade sig vara i gott skick när jag kom hem. (Som den givmilda storasyster jag är lånade jag ut min lya till min mindre kopia och hennes gäng över nyår). Endast ett glas hade gått i kras. Det kunde ju varit lite värre. Hrm.. Hur som helst hade de söta små pluttarna lämnat 5 presenter åt mig. En chokladkaka, lambi toapapper, eldorado wokmix på burk, majskolvar och färskost. Vilken lyx.

Nu är det tillbaka till verkligheten. Tenta om mindre än 6 dagar. Med ett knippe vilja och en hög med motivation ska det hela nog fixa sig. Personlighetspsykologi är ju faktiskt intressant.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Johanna goes finkultur, torka sig med Lambi är inte många som får göra :)

Johanna sa...

Oh ja, no more eldorado toapapper!