Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, december 13, 2008

Ge mig något som känns

Jag har väntat. Och det verkar som om ensamheten tagit över igen. Skaver bort lite av nagellacket från tumnageln. Svarta flagor faller ner på golvet.

Jag lyssnar på Fleet Foxes Mykonos. Jag undrar varför jag lyssnar på en del personer. Tar illa vid mig från vad en del människor säger. Förminskar mig själv i deras närhet. Sluta med det. Nu. Det är inte nyttigt. Som ett gift som sprider sig. Bara för att någon liknar spöken från då behöver inte betyda att de faktiskt är det.

Egentligen lider jag brist på spontanitet. Behöver göra något oplanerat, kanske lite drastiskt. Något som inte är rutiner. Framförallt borde jag sluta sitta här. Uppdatera sidor som de aldrig händer något på. Göra något istället för att bara tänka.

Inga kommentarer: