Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, november 08, 2008

Kulturkrockeri

Det är lite som att vara med i någon konstig film. En trevlig, men lite konstig film. Igår var vi hemma i Falkenberg. På landet. Vi åt middag hemma hos farmor, kollade på kort och åt lite till. Farmor pratade på och vandrade runt som farmödrar alltid gör och jag översatte. Efter en sväng hos farmor tog vi oss in till stan. När vi började närma oss stranden gick Tomorrow is today på av en ren händelse. Vi lekte på stranden en stund innan vi åkte in till centrum och jag bestämde att vi skulle se Farväl Falkenberg. Väl hemma firade vi jul i November och åt Jansons frestelse och prinskorv. Jag, de skottska bröderna och mina päron. Vi tittade på kossor och traktorer och på Farväl Falkenberg den kvällen. Otroligt surrealistiskt.

Från Skottland till Sverige. Från storstaden till ingenstans. Tillbaka till storstaden.

Och Hello Saferide var bra. Men konserten var alldeles för kort och vi hamnade alldeles för långt från scenen. Hur som helst en nöjd Johanna. En sväng på Avenyyyyn där vi konstaterade att jag är systern och de är mina bröder. Jo, minsann. Det har jag nog märkt.

Inga kommentarer: