Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, november 16, 2008

Frigolit

Har äntligen bestämt mig för att lämna sängen. 13 timmar i sträck, med undantag för intagandet av soppa och ett par pepparkakor, har jag spenderat under mitt fluffiga täcke. Höjden av lathet. Mycket välbehövligt. Har haft den underbara boken Arbetsgrupper- Från gränslösa team till slutna rum framför näsan sedan i förmiddags. Jag sover jättegott under den. På något vis är den lagom tung och skärmar bort ljuset från fönstret. De borde skriva det på framsidan. Arbetsgrupper- Från gränslösa team till slutna rum, eller hur du bäst sover bort en hel söndag.

Var på en trevlig fest igår, pimplade vin, diskuterade grupperingar i klassen (typiskt personalvetare...), diskuterade halländska dialekter (det heter Falkenbäj, inte Falkenberg), lämnade den trevliga festen, irrade runt på stan en stund och bestämde mig sedan för att åka hem.

Man bli knepig av vin. När jag kom hem kändes det som om någon ökat lufttrycket i mitt huvud med ett par bar. Fylllt det med frigolit. Knökfullt. Kanske är det vad de kallar för vinskalle? Kunde inte somna och bestämde, för plånbokens, leverns och det allmänna välbefinnandets skull, att jag ska vara vit tills csn trillar in. Bra Johanna.

Inga kommentarer: