Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

söndag, oktober 26, 2008

Runt runt runt runt

Min cykelmani urartade igår i att jag snurrade runt någonstans i Högsbo helt utan orientering. Som tur var lyckades Emma slussa mig rätt bland alla hus och vägarbeten. Kvarteret Skatan-maraton tills klockan blev mer än ung är helt klart ett trevligare sätt att fördriva en lördag på än att sitta hemma och umgås med Herr Granberg och hans aldrig sinande åsikter om Human Resource Management.

Det blev dock ingen cykeltur hem igår natt. Tur var nog det. Hade liknat en dränkt katt om jag cyklat. Istället studerade jag fyllon på vagnen. Alltid lika intressant när man är nykter.

Men nu sitter jag här med Granberg igen. Måste måste läsa. Imorgon kommer andra hemtentan ut. Halleluja liksom. Vet ju fortfarande inte hur det gick på första tentan, vilket är lite stör-isch. Får se om det blir samma koncept som sist.

Inga kommentarer: