Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

fredag, oktober 10, 2008

Ramlar

En lustig känsla infinner sig just nu i min något stökiga lägenhet. Klädhögen som börjades på innan hemtentan växer lavinartat och vägrar rasa in i garderoben. 3 muggar med gammal tésump. Popcorn på golvet. Planscher och fotografier i en hög på golvet. Men känslan finns i maggropen.

Min virriga hjärna känner på sig att morgondagen kommer att bli hejdlös. Aktivister på Hisingen, nostalgidisco, plus ett uppdämt behov av att vara vild och supa sig fjortisfull från mitt håll. Blåljusen på för guds skull. Hejda dig människa om du vill kunna sätta foten utanför lägenheten igen. Fast å andra sidan är jag bara 20, även om folk tror att jag är det dubbla. 20 är närmare 14 än 30. Hilfe.

Den som lever får se.

Inga kommentarer: