Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

torsdag, september 11, 2008

Sukie in the Graveyard

Trots att jag är lite slut i huvudet kan jag inte hejda mig. Solen skiner, fönstret är öppet och jag lyssnar på Belle & Sebastian. Öppnar frysen. Konstaterar att det faktiskt finns ganska mycket att välja på till kvällsmat. Tar sats från köket, dansar över golvet. Diggar lite. Grantopparna utanför vajjar mot den blå himmlen. Döljer alla mina döda grannar.

Och jo, jag bor på översta våning. I annat fall hade jag inte vetat att solen skiner på grantopparna. Men känner jag mig rätt hade jag nog dansat även på nedersta våningen.

Ikväll blir det Valand. Först en sväng till faddrarna någonstans i staden. Efter det gör jag min första entré på Avenyyyyyn. (Untz Untz). Hoppas hoppas hoppas att man ska stå på bena imorgon bitti. Första seminariumet klockan 8 imorgon och, jo, jag borde ta det lungt ikväll. Framförallt borde jag inte dansa iväg hela natten. Det kommer att bli svårt.

Inga kommentarer: