Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

lördag, september 13, 2008

När du får oväntat besök

Morgonen börjades nere vid Vallgraven tillsammans med Emma. Vi hejade på roddarna så gott vi kunde. Kan inte direkt förneka att vi fick lite inspiration från de tappra människorna i båtarna, så nästa år får ni se upp för oss! Vi får bara försöka hitta förstärkning i form av två starka män. Gick vidare upp mot Hagas mysiga gator. Landade i solen på en uteservering. Livet är inte så dumt ändå.

Rundan i Haga avslutades på Emmaus... Second Hand-affärer är livsfarliga. Den enda ursäkten jag har är att tröjan är grön. Och grönt är ju faktiskt temat på provsittningen på tisdag. Vi gick skilda vägar vid Järntorget. Väl hemma hinner jag knappt ta tag i en bok innan det knackar på dörren. Oväntat besök!

Det var Linnéa. Linnéa är min klasskompis tillika granne. Vi beslutade att jag skulle bjuda på middag. (Kyckling med Creme Fraiché paprika/chilli kan inte slå fel). Goda grannar är guld.

Nu pluggar jag i alla fall. Till sist.

Inga kommentarer: