Jo, men stig du på. Välkommen in i värmen. Känn dig som hemma. Ta en kaka. Nähä, ingen kaka. Ska ru inte ha lite te eller? Tänkte väl det.

måndag, september 08, 2008

Hustomten

Halv 6 vaknar jag av ett ljudligt knak. Och ett till. Och ett till. Efter en stund inser jag att det är min säng som låter. Jag böjer mig ner under sängen och förväntar mig se en liten hustomte eller något. Men nej, ingen hustomte. Två sekunder senare inser jag vad som håller på att hända...

Min svinigt dyra, endast en månad gamla, säng håller på att gå sönder. En i taget lossnar ribborna under resårmadrassen. Spenderar 3 timmar i sängen tills klockan ringer. Jävligt vresig.

När jag vaknar är jag beredd att ringa affären och skälla ut dem tills de vill lägga på. Inser tyvärr att de inte har öppet halv 9 på morgonen. Går runt och muttrar, slänger i mig lite gröt och åker iväg på en föreläsning. Fullständig zombie med övertröttheten studsande mellan öronen. Tycker det är sinnes roligt när vår lärare börjar prata om emo-människor och punkare som avvikare. Skaffar kopieringspapper. Åker hem och skriver ut ett par ton kompendium till kursen.

Ett långt telefonsamtal senare är dagen räddad. Sängaffären kan tänka sig att köra upp en ny säng till mig i Gbg nästa gång de har någon leverans hit upp. Better be soon...

Inga kommentarer: